top of page
Xylophone

Szolgáltatásaink

Korai fejlesztés

Állapotfelmérés

 

Eljárásrendünk:

  • A szülők jelentkezését telefonon vagy személyesen vagy  e-mailben várjuk. Jelentkezéskor egy rövid adatfelvétel során tájékozódunk a család problémájáról. Ennek alapján kijelöljük a szakembert, aki a gyermek állapotfelmérését végzi.

  • Erről a szülőt telefonon és emailen értesítjük, csakúgy, mint a vizsgálat időpontjáról. A szülők a megbeszélt időpontra érkeznek, várakozási idő nincsen.

  • A felmérés során történik meg a gyermek orvosi és egyéb vizsgálati eredmények áttekintése, megbeszélése, a személyes panasz-, és anamnézis felvétel, végül pedig a gyermek állapotfelmérése spontán és irányított játékhelyzetben.

  • Ezt követően a szakemberek a felmérés eredményei alapján megfogalmazzák a véleményüket, valamint további javaslataikat (esetleges további vizsgálatok, fejlesztési, terápiás lehetőségek), azokról személyesen tájékoztatják a szülőket illetve írásos vélemény formájában juttatják el részükre az eredményeket.

  • Lehetőség van intézményünkben a későbbiekben az állapotfelmérés megismétlésére, melynek célja a gyermek fejlődésének nyomon követése, a fejlesztési, illetve a terápiás célok szükség szerinti újragondolása.

Kapcsolattartó:

Légrádiné Kompolti Éva, +36-70-636-037

e-mail:csigahazkoraifejleszto@gmail.com

 A korai fejlesztés célcsoportja

 

A korai fejlesztés és intervenció célcsoportjába 0-6 éves korú, eltérő fejlődésű, fogyatékkal élő, illetve fejlődés szempontjából veszélyeztetett csecsemők, kisgyermekek és családjaik tartoznak.


 

A korai fejlesztés időkerete:


 

A korai fejlesztés és gondozás keretében a gyermek állapotának, szükségleteinek, valamint a család terhelhetőségének függvényében a fejlesztési feladatok végrehajtásának időkerete:

 0-3 éves kor között: legalább heti egy, legfeljebb heti négy óra,

 3-5 éves kor között legalább heti kettő, legfeljebb heti öt óra,

 5-6 éves kor között legalább heti öt óra.

Megvalósulhat egyéni foglalkozás vagy legfeljebb hat gyermekből álló csoportos

foglalkozás keretében. A heti időkeretet a szakértői bizottság állapítja meg, és a fejlesztő szakember(ek) javaslata által, a bizottság beleegyezésével módosítható, ha szükséges.

 

A korai fejlesztésre és gondozásba bekerülés feltételei

 

A korai fejlesztés és gondozás megkezdésére a Szakértői Bizottság tesz javaslatot. A Szakértői Bizottság  a 3 évnél fiatalabb gyermek szakértői véleményét a gyermek külön vizsgálata nélkül, jogszabályban meghatározott szakorvos által felállított diagnosztikai vélemény és terápiás javaslat alapján is elkészítheti. Ez kifejezetten fontos, hiszen ebben a korosztályban „minden perc számít”, a volt koraszülöttek, valamint veszélyeztetett csecsemők, kisdedek megfelelő fejlesztése esetében nem lehet helye időveszteségnek.

 Ez a 3. életév betöltése után ez kiegészül azzal, hogy egy gyermek akkor jogosult

korai fejlesztésre, ha a szakértői bizottság döntése alapján nem kapcsolódhat be az óvodai nevelésbe. Bölcsődébe lehet járni a korai fejlesztés mellett.

A korai fejlesztés menete

 

Munkánkat állapotfelméréssel kezdjük.

Korai fejlesztésre intézményünkbe orvosi diagnózis, kivizsgálás, szakorvosi vizsgálatok, szakértői vélemény birtokában kerülnek a gyermekek.

Állapotfelmérésünk részei:

- anamnézis felvétele

- Gyógytornász, illetve konduktor által végzett részletes mozgásvizsgálat,

- Gyógypedagógiai vizsgálat

- Pszichológiai, logopédiai vizsgálat, amennyiben az előzmények és a vizsgálatok alapján felmerül a szükségességük.

A szakembereink vizsgálati eredményeiket közösen összegzik, kialakítanak egy fejlődési diagnózist, részletes, írásos véleményt készítenek a gyermek állapotáról, javaslatot tesznek a fejlesztési módszerekre.

Igen fontosnak tartjuk a szülőkkel való nyílt, világos kommunikációt, ezért a javaslatot

szóban, nyugodt körülmények között ismertetjük lehetőleg mindkét szülővel. A korai

fejlesztés igazi csapatmunka, ahol a szülőkre gyakran nagyon sok munka hárul, fel kell őket készíteni az otthoni teendőkre.

A szülőkkel ismertetjük a felmérésünk eredményeit, közösen rövid és hosszú távú célokat fogalmazunk meg. A szülőket egyenrangú partnerekként kezeljük a gyermekük további sorsát érintő kérdésekben, szem előtt tartjuk azt, hogy a lehető legtöbb információt biztosítsuk számukra.

Fejlesztő módszerek

 

1. Gyógytorna

 

Katona-féle neuroterápia, aktív gyógytorna, Bobath, végzett gyógytorna neurohydroterápia, gyógymasszázs technikák,szenzomotoros integrációs terápia

Cél: izomerő, állóképesség, aktivitás növelése, megfelelő mozgásminták kialakítása

Történhet egyéni és csoportos formában

2. Konduktív nevelés

A pedagógiai és mozgásterápia összegzése, a mentális képességek kiaknázásával, aktív tanulással éri el a megfelelő funkciót, a megfelelő mozgásfejlődést

Történhet egyéni és csoportos formában


 

3. Gyógypedagógiai fejlesztés

Kihasználva a gyermek erősségeit segíti a megkésett területeken való fejlődést különböző gyógypedagógiai módszerekkel

Történhet egyéni és csoportos formában

 

4. Autizmus specifikus gyógypedagógia

 

5.Pszichoterápia

Egyéni, családterápia, csoportos foglalkozások keretében a problémának megfelelően

 

6. Logopédia

Beszédindítás megkésett beszédfejlődés esetén, logopédiai fejlesztés akadályozott

beszédfejlődésű vagy beszédhibás gyermekek esetén

 

7. Vojta terápia

 

8. Dévény-féle speciális manuális kezelés

 

9. Zeneterápia

 

10. Kutyaterápia

 

11. Szenzoros torna

 

12. Etetés terápia

 

13. Gyógymasszázs


Fejlesztő nevelés

Tanulás

 

A súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekek fejlesztő nevelése-oktatása során a tanulás és tanítás hagyományos felfogása nem alkalmazható. A tanuló és a gyógypedagógus közös tanulási folyamaton megy keresztül, amelynek során egymás jelzéseit, kettejük személyes viszonyát, egymás megértésének lehetőségeit tanulják, és a másikat önmaguk jelzéseinek megértésére, kifejezéseik helyes értelmezésére tanítják. Erre alapozva - ezzel párhuzamosan - válik lehetségessé a tanulás és tanítás olyan megközelítése is, amelynek célja az egyes képességek, funkciók fejlődésének elősegítése és adott tevékenységek megtanítása.

A súlyosan és halmozottan fogyatékos gyermekek pedagógiájának alapvető tételei:

  • a tanulás és tanítás kezdeti lépéseinek a tanulók legalapvetőbb szintű értelmezése, 

  • tanuló és a gyógypedagógus közti partneri kapcsolat fokozatos kialakítása,

  • következetes együttműködés,

  • kommunikációs lehetőségeik kipuhatolása, feltárása és kiaknázása olyan fizikai és szociális környezet kialakításával, mely engedi, támogatja és ösztönzi a tanulókat a kommunikációra,

  • mindennapi cselekvésekre alapozottság,

  • az alapszükségleteik kielégítése is a tanulás része és színtere.

Énkép, önismeret kialakulása és a környezet fokozatos megismerése

Kiemelt feladat az, hogy a súlyosan és halmozottan sérült tanulóink pozitív tapasztalatokat szerezzenek saját testükről, a szűkebb környezetről s a kettő közötti viszonyról.

Testi és lelki egészség

A fejlesztő nevelés-oktatás egyik központi, pedagógiai jelentőséggel bíró feladata az alapszükségletek kielégítése, a jó testi és lelki egészség megteremtése. Mindez magába foglalja az elemi szükségletek megélését, az egészséges életmód feladatainak (egészséges táplálkozás, személyi higiéné, mozgásigény kielégítése, testi képességek fejlesztése, baleset megelőzés, bántalmazás, erőszak megelőzése) programba építését.

Információs és kommunikációs kultúra

Alapelv: a kommunikáció jog, nem kiváltság. A tanulóknak a mindennapi kommunikációban, a szabadidő eltöltés és művelődés terén, későbbi életük során egyaránt szükségük lehet kommunikációs eszközre. A hiányzó kommunikációs készségek kompenzálása során a különösen nagy jelentősége van az alternatív és augmentatív kommunikációnak.

Céljaink:

  • kommunikációs igény felkeltése, beszédkésztetés erősítése, utánzóképesség fejlesztése

  • beszédszervek ügyesítése, passzív tornáztatás, ajak, - nyelv és légző gyakorlatok

  • hallási figyelem, hallási diszkriminációs képesség fejlesztése

  • egyszerű verbális és nonverbális közlések alakítása

  • beszédmegértése, verbális irányíthatóság kialakítása, saját névre való reagálás

  • igen-nem jelzés kialakítása

  • passzív és aktív szókincs bővítése

  • a tanulók aktivizálása egyszerű beszéddel, mondókázással, énekkel, hangot adó eszközzel, zenehallgatással

  • a hiányzó beszéd kiegészítése testjelekkel, gesztusokkal, AAK eszközökkel - egyénre szabott kiválasztással (tárgyak, képek, mobileszközök)

A bekerülés feltételei:

  • Területileg illetékes járási Pedagógiai Szakszolgálat Szakértői véleményével

  • A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Pedagógiai Szakszolgálat Megyei Szakértői Bizottság szakvéleményével

  • Országos Szakértői és Rehabilitációs Bizottság szakvéleményével 

(Mozgás, Beszéd, Hallás, Látás)

Dévény torna

A Dévény-módszer speciális fogások rendszere, manuális kezelés, amely az izomzatra és az idegrendszeri szabályozásra egyaránt hatással van. Az izom-, ín- és fasciarendszer (kötőszöveti rendszer) stimulálásával segíti a normál mozgás kialakítását. A módszer egyik sajátossága, hogy minden izmot speciális helyzetbe hozva, vagy mozgás közben speciális manuális technikával kezel, lazít, stimulál. Azoknak az izmoknak, amelyek nagyon feszesek (spasticus) vagy túl lazák (hypoton), nem képesek a normál működésre, lehetőséget teremt a megfelelően működésre, az optimális izomtónus kialakítására. A módszer elsősorban a kisgyermekek és csecsemők kezelése révén vált ismertté, de a mozgásrehebilitáció minden területén nagy sikerrel alkalmazható. Szakorvos és/vagy gyógytornász javaslatára heti rendszerességgel 60 perces kezelést alkalmazunk, de speciális esetekben ettől eltérhet a kezelés ideje, rendszeressége.

Fő alkalmazási területek:

-          szopási probléma

-          tartási rendellenességek (ferde fejtartás, lábtartási eltérés)

-          ortopédiai eltérések (csípőprobléma, dongaláb)

-          nehezen induló mozgásfejlődés (fordulás, kúszás, mászás, felállás)

-          mozgáseltérést okozó genetikai betegségek

 

Játszóház, zsúrok

Zsúrok a Csigaházban! 

 

Felejthetetlen Szülinapi és Névnapi bulik!

                    

KÍNÁLATUNK:    

Csiga-biga  szülinapi csomag

 

Tartalma:    

- játszóház, labdafürdő

- kreatív rajzfal, illetve az intézményben lévő játékok használata                  

- díszítés

- szülinapi köszöntő zene

 

                                                      

- megterített ünnepi asztal

- evőeszköz, tányér, pohár, szalvéta

- ugrálószoba- mászófallal

 

 ÁRA: 1800 Ft/gyerek/óra

 

 A Csiga –biga szülinapi csomagot minimum 8 gyerek részére kínáljuk.

 Ennél kevesebb résztvevő esetén is a minimum fővel számolunk!

 

Kiegészítő termékeink:

- Meghívó: 180 Ft/db    

- Arcfestés, csillámtetoválás: 360 Ft/db

- Az intézményben büfé áll rendelkezésre a zsúr ideje alatt 

 

Játszóházunk árjegyzéke:

- Játszóház használat: 30 Ft/perc/gyerek

- Gyerekfelügyelet (4 éves kortól):+ 30 Ft/perc

- Babajegy: 12 Ft/perc

bottom of page