+36 70 636 0370 csigahazkoraifejleszto@gmail.com
A Csigaház EGYMI fenntartója a Kisvárdai Korai Fejlesztő Nonprofit Kft
Köszönjük adója 1 %-át!
Adószám: 25097799-1-15
Korai fejlesztés
Állapotfelmérés
Eljárásrendünk:
-
A szülők jelentkezését telefonon vagy személyesen vagy e-mailben várjuk. Jelentkezéskor egy rövid adatfelvétel során tájékozódunk a család problémájáról. Ennek alapján kijelöljük a szakembert, aki a gyermek állapotfelmérését végzi.
-
Erről a szülőt telefonon és emailen értesítjük, csakúgy, mint a vizsgálat időpontjáról. A szülők a megbeszélt időpontra érkeznek, várakozási idő nincsen.
-
A felmérés során történik meg a gyermek orvosi és egyéb vizsgálati eredmények áttekintése, megbeszélése, a személyes panasz-, és anamnézis felvétel, végül pedig a gyermek állapotfelmérése spontán és irányított játékhelyzetben.
-
Ezt követően a szakemberek a felmérés eredményei alapján megfogalmazzák a véleményüket, valamint további javaslataikat (esetleges további vizsgálatok, fejlesztési, terápiás lehetőségek), azokról személyesen tájékoztatják a szülőket illetve írásos vélemény formájában juttatják el részükre az eredményeket.
-
Lehetőség van intézményünkben a későbbiekben az állapotfelmérés megismétlésére, melynek célja a gyermek fejlődésének nyomon követése, a fejlesztési, illetve a terápiás célok szükség szerinti újragondolása.
Kapcsolattartó:
Légrádiné Kompolti Éva, +36-70-636-037
e-mail:csigahazkoraifejleszto@gmail.com
A korai fejlesztés célcsoportja
A korai fejlesztés és intervenció célcsoportjába 0-6 éves korú, eltérő fejlődésű, fogyatékkal élő, illetve fejlődés szempontjából veszélyeztetett csecsemők, kisgyermekek és családjaik tartoznak.
A korai fejlesztés időkerete:
A korai fejlesztés és gondozás keretében a gyermek állapotának, szükségleteinek, valamint a család terhelhetőségének függvényében a fejlesztési feladatok végrehajtásának időkerete:
0-3 éves kor között: legalább heti egy, legfeljebb heti négy óra,
3-5 éves kor között legalább heti kettő, legfeljebb heti öt óra,
5-6 éves kor között legalább heti öt óra.
Megvalósulhat egyéni foglalkozás vagy legfeljebb hat gyermekből álló csoportos
foglalkozás keretében. A heti időkeretet a szakértői bizottság állapítja meg, és a fejlesztő szakember(ek) javaslata által, a bizottság beleegyezésével módosítható, ha szükséges.
A korai fejlesztésre és gondozásba bekerülés feltételei
A korai fejlesztés és gondozás megkezdésére a Szakértői Bizottság tesz javaslatot. A Szakértői Bizottság a 3 évnél fiatalabb gyermek szakértői véleményét a gyermek külön vizsgálata nélkül, jogszabályban meghatározott szakorvos által felállított diagnosztikai vélemény és terápiás javaslat alapján is elkészítheti. Ez kifejezetten fontos, hiszen ebben a korosztályban „minden perc számít”, a volt koraszülöttek, valamint veszélyeztetett csecsemők, kisdedek megfelelő fejlesztése esetében nem lehet helye időveszteségnek.
Ez a 3. életév betöltése után ez kiegészül azzal, hogy egy gyermek akkor jogosult
korai fejlesztésre, ha a szakértői bizottság döntése alapján nem kapcsolódhat be az óvodai nevelésbe. Bölcsődébe lehet járni a korai fejlesztés mellett.
A korai fejlesztés menete
Munkánkat állapotfelméréssel kezdjük.
Korai fejlesztésre intézményünkbe orvosi diagnózis, kivizsgálás, szakorvosi vizsgálatok, szakértői vélemény birtokában kerülnek a gyermekek.
Állapotfelmérésünk részei:
- anamnézis felvétele
- Gyógytornász, illetve konduktor által végzett részletes mozgásvizsgálat,
- Gyógypedagógiai vizsgálat
- Pszichológiai, logopédiai vizsgálat, amennyiben az előzmények és a vizsgálatok alapján felmerül a szükségességük.
A szakembereink vizsgálati eredményeiket közösen összegzik, kialakítanak egy fejlődési diagnózist, részletes, írásos véleményt készítenek a gyermek állapotáról, javaslatot tesznek a fejlesztési módszerekre.
Igen fontosnak tartjuk a szülőkkel való nyílt, világos kommunikációt, ezért a javaslatot
szóban, nyugodt körülmények között ismertetjük lehetőleg mindkét szülővel. A korai
fejlesztés igazi csapatmunka, ahol a szülőkre gyakran nagyon sok munka hárul, fel kell őket készíteni az otthoni teendőkre.
A szülőkkel ismertetjük a felmérésünk eredményeit, közösen rövid és hosszú távú célokat fogalmazunk meg. A szülőket egyenrangú partnerekként kezeljük a gyermekük további sorsát érintő kérdésekben, szem előtt tartjuk azt, hogy a lehető legtöbb információt biztosítsuk számukra.
Fejlesztő módszerek
1. Gyógytorna
Katona-féle neuroterápia, aktív gyógytorna, Bobath, végzett gyógytorna neurohydroterápia, gyógymasszázs technikák,szenzomotoros integrációs terápia
Cél: izomerő, állóképesség, aktivitás növelése, megfelelő mozgásminták kialakítása
Történhet egyéni és csoportos formában
2. Konduktív nevelés
A pedagógiai és mozgásterápia összegzése, a mentális képességek kiaknázásával, aktív tanulással éri el a megfelelő funkciót, a megfelelő mozgásfejlődést
Történhet egyéni és csoportos formában
3. Gyógypedagógiai fejlesztés
Kihasználva a gyermek erősségeit segíti a megkésett területeken való fejlődést különböző gyógypedagógiai módszerekkel
Történhet egyéni és csoportos formában
4. Autizmus specifikus gyógypedagógia
5.Pszichoterápia
Egyéni, családterápia, csoportos foglalkozások keretében a problémának megfelelően
6. Logopédia
Beszédindítás megkésett beszédfejlődés esetén, logopédiai fejlesztés akadályozott
beszédfejlődésű vagy beszédhibás gyermekek esetén
7. Vojta terápia
8. Dévény-féle speciális manuális kezelés
9. Zeneterápia
10. Kutyaterápia
11. Szenzoros torna
12. Etetés terápia
13. Gyógymasszázs
